10 Haziran 2010 Perşembe

Taşındık...


26 Mayıs2010


İstanbul’da ‘işin evine yakın olmalı’ felsefesine uygun yaşamak için Anadolu’dan Avrupa’ya taşındık geçtiğimiz hafta. Ücretsiz iznimin bitmesine neredeyse bir ay kaldı.. Bu zaman zarfı içinde taşınma ve bakıcı işlerimizi halletmemiz gerekiyordu, neyse biri gitti..

Gürkan’nın işi gereği İstanbul’a taşınma kararı aldığımızda Nice henüz doğmamıştı.. Önceleri benim Marmara Üniversitesinde çalışacağımı düşünerek ulaşım açısından problem yaşamamak için Altunizade, Koşuyolu, Acıbadem semtlerinde aradık ev.. İstediğimiz gibi bulamayınca ve benim tayinim olmayınca Gürkan’ın işine yakın bir ev bulduk Ataşehir’den.. Hamileliğimin beşinci ayında evimiz artık İstanbul’daydı..

Ben Bursa’da annemlerin yanında kalmaya başladım.. Ben Bursa’da Gürkan İstanbul’daydık.. Birbirimizi görmek için mümkün olduğunca, her fırsatta ya Gürkan Bursa’ya geldi ya da ben İstanbul’a.. Hamileyseniz ve eşinizden ayrıysanız, hamilelik psikolojik olarak biraz yorucu geçiyor, bunu öğrendim..

Nice doğduktan ondokuz gün sonra tam olarak yerleştik evimize.. Birbuçuk yılımızı geçirdik o evde.. Mesela Nice orada ‘baba’ dedi, ilk mamasını orada yere döktü, ilk orada emeklemeye başladı, ilk doğumgününü orada kutladık.

Bir yeri önemli kılan insanlardır biliyorum ama o insanların yaşadıklarıdır mekanlara anlam katan aslında.. O yuzdendir ki her ayrılık üzer beni.. Esyaları toparlarken anılar gelir gözüme.. Hele tüm eşyalar toplanıp ev bomboş kaldığında gözlerden bir damla yaş süzülür.. İyi-güzel-üzüntülü tüm anılara veda edip yenilerini yaşayacağın yere doğru yola çıkarsın..

İşte o zaman da bir heyecan için kıpır kıpır olur.. İnsan dediğin her duyguyu barındırır içinde.. Üzüntünü bile yaşayamadan adamakıllı hemen yeni eve yerleşme telaşı başlar.. Koltukları nereye koysak, masa burada daha güzel oldu, o tabloyu buraya mı assak oraya mı tartışmaları başlar..

İşte şimdi biz yeni evimizdeyiz.. Nice’nin de desteğiyle, sevgisiyle, gülücükleriyle kısa sürede yerleştik evimize.. Yeni anılar, yeni yaşanmışlıklar biriktirmeye başladık bile..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder